DS משיקה DS7 CROSSBACK E-TENSE היוקרתית בישראל

קבוצת לובינסקי, אחת מקבוצות הרכב המובילות בארץ, נוסדה בשנת 1936 ומייצגת את מותגי פיג'ו, סיטרואן, אופל, DS ו-MG בישראל, משיקה את DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4, ספינת הדגל של חטיבת היוקרה הצרפתית DS מקונצרן PSA, עם הינע היברידי נטען PHEV (Plug In Hybrid), 300 כ"ס, הנעה כפולה ורמות אבזור עשירות במיוחד. רכב יוקרתי זה מביא לידי ביטוי את כל עקרונות מותג היוקרה DS: חדשנות אמיצה, טכנולוגיה פורצת דרך, סגנון ייחודי וחוויית שימוש ייחודית של הלקוחות.

DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 תוכנן להיות השגריר המודרני של היוקרה הצרפתית, עם הובלה ברורה בתחום ההינע ההיברידי הנטען בקבוצתו בזכות נתוני הספק, אוטונומיה חשמלית, הנעה לכל הגלגלים, צריכת הדלק, רמת פליטת המזהמים וכמובן האבזור הסטנדרטי העשיר בכל הרמות. CROSSBACK E-TENSE 4×4 נהנה מעיצוב ייחודי, נוחות נסיעה ברמה הגבוהה ביותר, חומרים איכותיים יוקרתיים, ירידה חסרת תקדים לפרטים, מרחב פנימי נדיב, רף בטיחות גבוה, חבילות גימור המאפשרות ביצוע תפירה אישית וכמובן טכנולוגיה חדשנית. כל זאת במטרה לבלוט, לפרוץ דרך ולהעלות את הרף בעולם רכבי הפרימיום.

 

מנוע PHEV והנעה כפולה

כחלק מהתרחבות של כל קבוצת PSA להינע חשמלי, גם הדגם היוקרתיDS7 CROSSBACK  יוצע בישראל עם הינע PHEV הקרויה ב-DS, סדרת E-TENSE. מערכת זו משלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין המפיק הספק של 200 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ המחובר רק אל הגלגלים הקדמיים, לבין שני מנועים חשמליים, האחד מלפנים והשני בציר האחורי. אלה מייצרים לראשונה ב-DS, הנעה כפולה 4×4 חשמלית, בהתניה של מצב הסוללה ודרישת המומנט מצד הנהג. המנוע החשמלי בציר הקדמי מפיק 110 כ"ס ו-32.6 קג"מ, וזאת במקביל למנוע נוסף בציר האחורי המפיק 113 כ"ס ו-16.9 קג"מ. אלה מקבלים את כוחם מסוללה בקיבולת של 13.2 קוט"ש. התוצאה היא הספק משולב של 300 כ"ס ולא פחות מ-53 קג"מ, כך שהביצועים מציעים רף חדש לגמרי בקבוצה – ההאצה ממצב עמידה ל-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות בלבד והמהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש. הסוללה שמותקנת ברצפת הרכב, מאפשרת נסיעה על טהרת החשמל לטווח של 62 ק"מ (WLTP) ועד מהירות של 135 קמ"ש, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 76.9 ק"מ לליטר לפי תקן WLTP ופליטת המזהמים על 31 גרם CO2 בלבד לקילומטר – קבוצת זיהום 2. גרסת ה-PHEV4 מציעה גם 5 מצבי נהיגה לבחירה בלחיצת מתג – 4WD, ספורט, הייבריד, חשמל מלא וקומפורט.

DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 מצויד בתיבות ההילוכים החדשות – e-ATN8 מחוברת למנוע באמצעות מצמד עם דיסקיות רטובות במקום עם ממיר מומנט. סוללת ה- DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4מצוידת במערכת בקרת טמפרטורה נפרדת אשר מייצרת טמפרטורת עבודה אופטימלית בכל תנאי מזג אוויר. כאשר יתרת האנרגיה בסוללה החשמלית נמוכה, מנוע הבנזין יופעל לשם הטענת הסוללה ולהניע את הרכב בהתאם לצורך, בכדי להבטיח שימוש מקסימלי בהנעה החשמלית ולצמצם ככל האפשר את זיהום האוויר.

DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 מצויד בבקר טעינה – OBC (On Board Charger) בהספק של 7.4 קילוואט המאפשר טעינת הסוללה מעמדת טעינה AC המספקת 32 אמפר/שעה בה הטעינה מ-0 ל-100% תארך כשעתיים וניתן לטעון גם משקע חשמל ביתי בעזרת כבל מוד 2  (10 אמפר/שעה) בו הטעינה מ-0 ל-100% תארך כ-6 שעות.

על פי בחירת הנהג, ניתן להגדיר את מידת שמירת האנרגיה החשמלית לפרק זמן מאוחר יותר של הנסיעה ולחייב שימוש באנרגית מנוע הבנזין. המערכת מאפשרת לבחור שמירה של 10 או 20 ק"מ או את כל טווח האוטונומיה החשמלית של 62 ק"מ בהתאם לצורך. לדוגמא, בנסיעות משולבות עירוני וחוץ עירוני, ניתן לנסוע עם הנעת בנזין מחוץ לעיר והנעה חשמלית ברחבי העיר, בעיקר בתחומים המיועדים לכלי רכב לא מזהמים.

DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 מאושר גם לגרירת נגרר ללא בלמים במשקל של 750 ק"ג ונגרר עם בלמים עד ל-1,250 ק"ג.

 

עיצוב חיצוני

כיאה לספינת הדגל של המותג, DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 לתכנונו ועיצובו הוענקה תשומת לב גבוהה מאוד. רכב זה מבוסס על פלטפורמת ה-EMP2 המודולרית ומתכנניה עמלו רבות כדי למקסם את יכולותיה גם לשם השגת הפרופורציות העיצוביות הנכונות וגם בהכלת מערכת ההינע PHEV החדשנית.

ה- DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 נשאר נאמן למקור הקלאסי, אך כולל מספר פריטי עיצוב ייעודיים לשל בידול גרסה זו מגרסאות מנועי הבנזין והדיזל כמו חישוקים קלים בעיצוב מקורי, תגי E-TENSE ועוד.

 

תא נוסעים

עבור מלאכת בחירת הצבעים והחומרים מהם יבנה תא הנוסעים של ה-DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4, גייסו מהנדסי DS את המומחים המובילים בצרפת (Meilleurs Ouvriers de France) ומומחים מתחומים נוספים, כולל ארכיטקטים ומהנדסי חומרים כדי שאלו ירדו לעומקם של הפרטים הקטנים ביותר, לכל פס ותפירה, לכל מתג ומנוף כדי להבטיח גימור יוצא מן הכלל. למשל, תפירת הפנינה במושבים ובדשבורד, הייחודית בעולם הרכב ל-DS. מהנדסי DS והספקים הרלוונטיים ערכו ניסויים במשך ארבע שנים לסוג זה של תפירה כדי להבטיח את עמידותה בפני שחיקה ומתיחה.

DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 יימכר בשתי רמות אבזור: SO CHIC ו-GRAND CHIC.

רמת גימור SO CHIC כוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ו-8 רמקולים, טעינה אלחוטית לטלפונים תומכים, דוושות בגימור אלומיניום, בלם חניה חשמלי, פתיחה חשמלית לתא המטען גם בהנפת הרגל, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים עם שני אזורים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', דשבורד בגימור אלקנטרה, מערכת מתלים אקטיבית המתאימה את עצמה לתנאי הדרך ע"י מערכת סריקה בטווחים של 5-25 מ' לפני הרכב, מראות מתקפלות חשמלית ועוד.

רמת אבזור GRAND CHIC העשירה במיוחד כוללת גג שמש פנוראמי, מסך מגע 12 אינץ', שני שקעי USB במושב האחורי, טעינה אלחוטית לטלפון, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, דוושות אלומיניום, בלם חניה חשמלי, כניסה והתנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה בהינף רגל, בקרת אקלים דו-אזורית, לוח מחוונים דיגיטאלי 12.3 אינץ', חישוקי 19 אינץ' ייחודיים, תאורת אווירה פנימית ב-8 גוונים, חלונות כהים ועוד.

 

מעבר לרמות האבזור, מוצעות שתי חבילות גימור אווירה (INSPIRATION):

רמת גימור SO CHIC תגיע עם חבילת גימור אווירה Inspiration Performance Line

רמת אבזור GRAND CHIC מאפשר בחירה בין שתי חבילות גימור אווירה Performance Line  ו- Opera המהודרת.

  • Inspiration PERFORMANCE Line: שילוב בין תחושה ספורטיבית ליוקרתית, עם גימור שחור מט למסגרת הגריל ועוד, עם סמלי PERFORMANCE Line וחישוקי 19 אינץ' ייחודיים. תא הנוסעים מדופן במלואו בריפוד איכותי מסוג אלקנטרה לדשבורד, להגה ולמושבים, שטיחים ייחודיים ודוושות אלומיניום.
  • Inspiration OPERA: חבילת גימור זו מורכבת מסימול Opera ייעודי וחלקי כרום חיצוניים ייחודיים לחבילה זו בלבד. תא הנוסעים מדופן כמעט כולו בעור נאפה עם תפירת הפנינה הייחודית. המושבים מתכווננים חשמלית מאווררים ומחוממים, בעלי מערכת עיסוי, שמשה קדמית מחוממת, שעון R.M R180 ומערכת שמע יוקרתית ייעודית מתוצרת מותג הסאונד הצרפתי היוקרתי FOCAL Electraועוד.

 

תא הנוסעים המרווח של ה- DS 7 CROSSBACK מציע שפע של תאי אחסון גדולים, נגישים ושימושיים, משום במהלך תכנון הרכב, הנהלת DS הגדירו שעל סביבת המחיה להיות לא רק יוקרתית ונוחה, אלא גם ידידותית ושימושית מאוד עבור כל נוסעי הרכב. תשומת לב קפדנית מאוד ניתנה לתכנון הנוחות בתא הנוסעים, כאילו היה סלון ביתי, עם נגישות לכל אזור, מרחב מחיה נדיב ובידוד רעשים משובח. מושבי המכונית תוכננו להיות טובים מאלה המוצעים ברכבי המתחרים בגודלם, בנוחות הישיבה ובתמיכה אותה הם מציעים, ללא תלות במשך הנסיעה. מושבים אלה בנויים מהחומרים הטובים ביותר בתעשייה, עם ספוגים חדישים לפיזור עומס, לסינון זעזועים ולשמירה על מבנה לאורך שנים רבות. בגרסת OPERA, מוצעות פונקציית עיסוי הניתנת לתכנות וכן חימום ומיזוג של המושבים הקדמיים. בהתאם, המושבים האחוריים ניתנים גם כן לכוונון חשמלי.

DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 מציע את רמת בידוד הרעשים והרעידות הגבוהות ביותר בקבוצתה, בטח בזמן נסיעה על טהרת החשמל. בכל רמות הגימור והאבזור, DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 מצויד בחומרי בידוד מתקדמים בין תא המנוע לתא הנוסעים, בבתי הגלגלים, מתחת למכסה המנוע, בדפנות הדלתות, ברצפת המרכב ובגג כדי להחריש כל רעש שמקורו מחוץ לתא הנוסעים.

בידוד הרעשים המצוין של ה- DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4נועד לא רק לשם יצירת סביבת מחיה נעימה, חרישית ונוחה לשיחה בזמן נסיעה, אלא גם כדי ליהנות ממערכת המולטימדיה האיכותית והמתקדמת שבהן מצויד הרכב מבית FOCAL.

DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 מצויד במערכת מתלים מבוקרי מחשב DS ACTIVE SCAN SUSPENSION. מערכת רב-מצבית זו מקבלת מידע ממערך חיישני תאוצה, מהירות, זווית הפניית ההגה כן ממצלמה בהפרדה גבוהה אשר סורקת את הדרך מלפנים במהלך הנסיעה, בין 15 ל-130 קמ"ש ולטווח שבין 5 ל-25 מטר קדימה ולמעשה מסוגלת לזהות שינוי בגודל של 5 מ"מ במשטח הדרך. הנתונים מועברים ליחידת הבקרה וזו מסוגלת להתאים את מידת שיכוך המתלים בהתאם למהמורות אשר הרכב עתיד לפגוש, גם במתלה הקדמי וגם באחורי. בנוסף לכך, המערכת מציעה ארבעה כיולי בסיס לבחירה בהתאם למצבי הנהיגה הנבחרים – ECO, Comfort, Normal ו-Sport. אלה כמובן משפיעים גם על תגבור גלגל ההגה, תגובת המצערת, פעולת תיבת ההילוכים ועוד.

 

בטיחות ברמה הגבוהה ביותר – ציון 8

DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 מצויד בשלל מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות:

  • מערכת ראיית לילה (בגרסת OPERA)
  • מערכת התרעה לניטור מרחק מלפנים
  • מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה
  • מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה ומיקום בתוך נתיב הנסיעה, הכוללת תיקוני היגוי
  • מערכת התרעה על הימצאות רכב בשטח המת כולל תיקוני היגוי
  • בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה
  • בלימה אקטיבית בטווח מהירויות מורחב (עד 140 קמ"ש)
  • זיהוי תמרורי מהירות והתאמת מהירות הנסיעה בבקרת השיוט
  • מצלמת חניה היקפית 360 מעלות
  • חיישני חניה קדמיים ואחוריים
  • 6 כריות אוויר

 

רמת האבזור Inspiration OPERA מוסיפה על אלו גם:

  • מערכת התרעה לערנות נהג עם סריקת פנים
  • יחידות תאורת LED אקטיביות
  • מצלמת Connected Cam עם אפליקציה ייעודית

 

מחירים:

  • DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 ברמת SO CHIC Performance Line – 299,990 שקל
  • DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 ברמת GRAND CHIC Performance Line – 324,990 שקל
  • DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 ברמת GRAND CHIC OPERA – 344,990 שקל

 

DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 יימכר עם אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה ו-3 שנים או 100,000 ק"מ על שאר מערכות הרכב.

מעבר לאזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z