מעבר לאזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
  • היסטוריה

    סיפורה של קבוצת לובינסקי הוא סיפור על יוזמה, נועזות, מעורבות אישית ואכפתיות. שורשיה של לובינסקי מגיעים עד ראשית המאה ה-20, ומחברים את קו הזמן שמוביל מחברה משפחתית קטנה לאחת הקבוצות המובילות בישראל בתחום יבוא המכוניות, האופנועים, המסחריות, רכבי הפנאי והאופניים. כמו כן, קבוצת לובינסקי פעילה בתחומי פעילות משיקים או משלימים, בהם: ליסינג, טרייד-אין, ביטוח, מימון, ושיווק חלפים ושמנים לרכב ולתעשייה. בנוסף, קבוצת לובינסקי פעילה בתחומים נוספים כמו בנייה, תעשייה, בנקאות, היי-טק, מלונאות וחברות גדולות לשיווק רכב בחו"ל.
  • דוד לובינסקי - 1911-1998

    דוד לובינסקי נולד בסקרנביץ', עיירה קטנה הסמוכה לעיר לודג' שבפולין. אל עסקי הרכב נכנס כנער צעיר בשנת 1925, ועסק בתחום לאורך כל ימי חייו תוך שהוא מעורב בהקמתו ועיצובו של ענף הרכב בישראל. במסגרת פועלו, שימש מר לובינסקי כחבר ועד יבואני הרכב וגם כנשיא לשכת המסחר ישראל-צרפת. עד שנותיו האחרונות הקפיד להגיע בכל יום למשרדו ולהתעדכן בנעשה בחברה. "סוד ההצלחה", נהג לומר, "הוא בעבודה קשה; תמיד עבדתי קשה, שעות רבות של מעורבות אישית ואכפתיות". מורשתו של דוד לובינסקי היא זו שמנחה את פעילות הקבוצה הנושאת את שמו; הערכים והחזון שהנחיל לממשיכי דרכו, הם אלה שמצעידים את הקבוצה לשגשוג ועוצמה. קבוצת לובינסקי נוסדה כחברה משפחתית, וכך היא מתנהלת מאז ומעולם, כאשר היום הדור השני והשלישי הם אלה שמנהיגים את הקבוצה: מר יצחק מנור (חתנו של מר לובינסקי) משמש כנשיא הקבוצה, ובשנים האחרונות משמש דורי מנור, נכדו של לובינסקי, כיו"ר החברה.
  • 1920 – 1930

    בשנת 1925 עלה דוד לובינסקי בן ה-14 עם משפחתו מפולין. בתחילת שנות ה-30 הוא נסע ללמוד בצרפת הנדסת אלקטרו-מכניקה, ולאחר שסיים את לימודיו חזר ארצה והחל את דרכו בעסקי הרכב.
  • 1930 - 1940

    עם שובו ארצה, החל לובינסקי לעבוד כשכיר בעסק לייבוא מכוניות וחלקי חילוף מיד שנייה שהיה בבעלותו של איש העסקים אלברט כהן. כהן פתח ללובינסקי הצעיר את הדלת אל העולם העסקי, ואחרי שצבר ניסיון, יצא לובינסקי לדרך עצמאית; בשנת 1936 הוא שכר חנות ברחוב הגדוד העברי בתל אביב ומיקם בחצר האחורית שלה מוסך קטן לתיקון כלי רכב. את דגמי פיג'ו הכיר לובינסקי במהלך שהותו בצרפת, וכבר אז התאהב בהם. אחת המכוניות הראשונות שייבא ארצה, היא פיג'ו 202 שנמכרה באותם ימים תמורת 165 לירות מנדטוריות. אלברט כהן העניק ללובינסקי מעמד של סוכן משנה לתל אביב והמרכז, ויחד החלו השניים לייבא מכוניות משומשות שהיה לובינסקי נוסע לאירופה כדי לרכוש במיוחד. לימים סיפר לובינסקי על אותן נסיעות לחו"ל: "היה בידיי רישיון לייבוא עשרות מכוניות משומשות לישראל. יצאתי לאירופה, ראיתי מכוניות מסוגים שונים, רובן באיכות גרועה. נכון, ויתרתי על העסקה וגם הפסדתי כסף, אך שמרתי על שמי כמי שאינו מוכר חתול בשק".
  • 1940 – 1950

    לאחר קום המדינה ומלחמת העצמאות, רכש לובינסקי מגרש קטן ברחוב הגשר בתל אביב (כיום רחוב יצחק שדה), והכשיר אותו לשמש כמוסך. הוא הגיש יחד עם כהן בקשה לקבלת רישיון להיות יבואן רשמי, ולאחר תהליך ארוך וממושך הפכו השניים ליבואנים הרשמיים של פיג'ו הצרפתית. היבוא החל עם קצב אטי של 2-3 מכוניות בחודש, אך מהר מאוד עלה לעשר מכוניות בכל חודש.
  • 1950 – 1960

    זמן קצר לאחר יסוד סוכנות-המשנה של לובינסקי, החלו תהליכי ההרחבה; שטחו של המוסך ברחוב הגשר היה 800 מ"ר והוא היווה בסיסה העיקרי של החברה מאמצע שנות החמישים ועד אמצע שנות השישים. מדי פעם הוזמן מר דוד לובינסקי להשתלמויות במרכזה של חברת פיג'ו בפריז, כך יצר קשרים אישיים עם ראשיה. לובינסקי נחוש היה להשקיע את כל רווחיו בפיתוח החברה, על מנת לייצבה ולבססה. בשנות השישים הצטרפו לצוות שני חתניו, משתי בנותיו: פנחס זכאי ז"ל ויצחק מנור. מר מנור ומר זכאי כיהנו שנים רבות בתפקידי מפתח בחברה ובמסירותם הרבה הכניסו בחברה שינויים לאורך השנים ותרמו רבות להתפתחותה ולשגשוגה. למעשה, עד היום זוהי חברה משפחתית והדור השלישי כבר מעורב בהנהלת החברה: מר יצחק מנור משמש כנשיא החברה, ובשנים האחרונות משמש הנכד, מר דורי מנור, כיו"ר החברה. בחזרה לשנות השישים, מדינת ישראל נמצאה ברומן עם צרפת: שנסונים צרפתיים נשמעו ברדיו וממעל חגו מטוסי מיסטר ומיראז'. גם מכוניות פיג'ו דיברו אל לב הישראלים. ב-1965 עבר בסיסה של החברה לרחוב שונצינו בתל-אביב, ועימו צמח גם השטח ל-1,500 מ"ר וכלל מוסך, מרכז מכירת חלפים וכן אולמות תצוגה. החברה שהקים מר דוד לובינסקי צמחה ושגשגה ללא כל סיוע ממלכתי וללא הנפקת מניות. ב-1968 קיבל מר דוד לובינסקי את הזיכיון לייבוא ושיווק בלעדי של מכוניות פיג'ו בישראל.
  • 1960 - 1970

    הפריצה הגדולה של לובינסקי התרחשה בשנת 1960 כאשר השיקה פיג'ו את דגם ה-404. המכונית הפכה במהלך העשור לאחת המבוקשות בשוק המקומי, למונית פופולרית במיוחד ולמכונית הקצינים בצה"ל. באותה תקופה יחסי ישראל וצרפת היו חמים במיוחד; שנסונים צרפתיים נשמעו ברדיו, מטוסי מייסטר ומיראז' חגו בשמיים, ומכוניות פיג'ו דיברו אל לב הישראלים. קצב המכירות הלך וגדל ללא כל סיוע ממלכתי וללא הנפקת מניות. לובינסקי שהחליט להשאיר את החברה בבעלות משפחתית, צרף לצוות הניהול של החברה את שני חתניו: פנחס זכאי ז"ל ויצחק מנור. שנים רבות כיהנו מר מנור ומר זכאי בתפקידי מפתח, ובזכות מסירותם הרבה, הכניסו בחברה שינויים אשר תרמו רבות להתפתחותה ולשגשוגה של חברת לובינסקי. בשנת 1965 עבר בסיסה של החברה לרחוב שונצינו בתל-אביב, ועמו צמח גם השטח ל-1,500 מ"ר שכלל אולמות תצוגה, מוסך ומרכז למכירת חלפים. בשנת 1968 קיבל מר דוד לובינסקי את הזיכיון הבלעדי לייבוא ושיווק מכוניות פיג'ו בישראל.
  • 1970 – 1980

    בראשית שנות השבעים נמכרו בישראל הקטנה כמאה מכוניות פיג'ו חדשות בכל חודש. על מנת להמשיך לשרת את המספר ההולך וגדל של הלקוחות, נחנך ב-1970 מוסך ומרכז שירות ברחוב תובל בתל אביב, על פני שטח של 3,500 מ"ר. לאור הצלחתו של מר לובינסקי, וכהערכה על חלקו בהאדרת שמה של צרפת ותוצרתה, ופועלו בקידום הקשרים הכלכליים בין ישראל לצרפת, העניקה לו ממשלת צרפת ב-1973 את אות "אביר לגיון הכבוד". בשנת 1976 חל מפנה משמעותי: פיג'ו בצרפת רוכשת כ-90% ממניות חברת סיטרואן - חברה משפחתית אשר הוקמה על-ידי אנדרה סיטרואן בשנת 1919. מר לובינסקי לא ביקש לעצמו את הזיכיון לייבוא מכוניות סיטרואן לארץ, אולם לאור ההערכה שזכה לה אצל פיג'ו, העדיפו קברניטי היצרנית להעניק לסוכן הוותיק ורב הניסיון, את הזיכיון הבלעדי לייבוא ושיווק גם של מכוניות סיטרואן. ב-1976 הקימה החברה את מרכז השירות הארצי בבני ברק על פני שטח של 43 דונם. האתר החדש כלל מרכז מכירות של רכב חדש, מרכז טרייד-אין, מוסך מרכזי, מחסן חלפים ארצי ומחסן ערובה. בנוסף, הקימה החברה מרכזים דומים בירושלים ובבאר שבע. מוסכי החברה הללו היו הראשונים בישראל שזכו לתו התקן ISO 9002. בשנת 1979 הקים לובינסקי, בשיתוף עם רשת המכללות המקצועיות "אורט", בית ספר להכשרת מכונאים.
  • 1980 – 1990

    עם השנים, התרחבו עסקי חברת לובינסקי לתחומים נוספים; בשנת 1988 נוסדה חברת לובקס טריידינג - חברה ישראלית למסחר בינלאומי, שייעודה קידום הייצוא הישראלי במסגרת הסכם סחר גומלין עם פיג'ו וסיטרואן. החברה מייצאת מבחר מוצרים מהתעשייה הישראלית לתעשיית הרכב באירופה, ובבעלותה מרכז לוגיסטי ליד נמל התעופה אורלי שבצרפת. במקביל נוסדה בצרפת חברת SCM MORASCO העוסקת גם היא בסחר גומלין של חלקי חילוף לתעשיית הרכב. לתצוגת רכבים בסטנדרט הגבוה ביותר. ובנוסף, גם האודיטריום המפואר המיועד לכ 100- איש ומתחלק לשני אולמות הרצאה נפרדים המאפשרים הכנסת מכוניות במידת הצורך.
  • 1990 – 2000

    במסגרת תהליך הפרטת הבנקים בשנת 1993, רכשה חברת לובינסקי 20% ממניות בנק איגוד. כמו כן, הקבוצה נעשתה שותפה בחברת ההשקעות זינגר ברנע. בשנת 1997 חנכה קבוצת לובינסקי את בית צרפת, בניין משרדים מפואר ברחוב תובל בתל אביב. באותה שנה היא גם מקימה את "לוביט" - סוכנות הביטוח של הקבוצה. סוכנות שנועדה לספק מענה כולל ובמחיר חסר תחרות, לרוכשי כלי הרכב של קבוצת לובינסקי. עם צמיחת הסוכנות, החלה לוביט לספק מענה לכלל הציבור עבור מגוון מותגים ודגמים, וכיום החברה מציעה בנוסף גם אפשרויות ביטוח למטרות אחרות כגון: ביטוח דירה, ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוח עסקים ועוד.
  • 2000 – 2010

    בשנת 2001 הוקמה חברת "ד.ל.ב מוטוספורט" והצטרפה אל קבוצת לובינסקי כיבואנית של כלי רכב דו גלגליים, טרקטורונים ורכבי שטח. בהמשך מצטרפת חברת "טלרון" לקבוצה ובשנת 2009 רושמת לובינסקי היסטוריה כשהיא מתחילה לייבא לישראל את דגמי MG מהמזרח.
  • 2010 - היום

    את מתחם לובינסקי במעוין שורק, בו שוכנת הנהלת הקבוצה וחלק מהחברות שבבעלותה, חנכה החברה בפברואר 2016. המתחם משתרע על פני 55,000 מ"ר, וכולל ארבע אולמות תצוגה בגודל של כ-500 מ"ר כל אחד, חמש קומות משרדים, מרכז שירות ארצי, מרלו"ג מתקדם, חדרי ישיבות, כיתות הדרכה ואודיטוריום מפואר. סימן ההיכר החיצוני של המתחם הוא קומת גלריה מרהיבה לתצוגת הדגמים, כאשר לב המתחם הוא פסאג' מרכזי מקורה בזכוכית שבנוי כרחוב פנימי מואר באור טבעי וממוזג. כיום מעסיקה קבוצת לובינסקי מעסיקה כ-650 עובדים ובבעלותה 11 נקודות מכירת רכב חדש בכל חלקי הארץ, ו-32 מרכזי שירות בבעלות פרטית וסוכני משנה.