מעבר לאזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
  • המהפכה החשמלית של MG יוצאת לדרך

    כלי רכב ראשונים מייצור סידרתי מסוג MG ZS EV הגיעו לישראל לצרכי תקינה, עם הינע חשמלי מלא, טווח נסיעה של 263 ק"מ בין טעינות לפי תקן WLTP החדש והמחמיר, תקינה אירופית מלאה (WVTA) ומערך בטיחות אקטיבי פורץ דרך. האפשרות לבצע הזמנה מוקדמת תיפתח בשבועות הקרובים וההשקה הרשמית בישראל תיערך לקראת סוף שנת 2019

    לכתבה המלאה >>

  • 4 סיבות לבחור ברכב חשמלי

    שוקלים לעבור לרכב היברידי או חשמלי?

    הנה 4 סיבות שיעזרו לכם לבחור באופציה החשמלית :

    אחרי כמעט מאה שנים בהם תעשיית הרכב נשלטה על ידי מנועי בעירה פנימית, אפשר כבר לחוש את השינוי באוויר. בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים בוחרים במכונית היברידית או חשמלית על פני מכונית בעלת מנוע בערה פנימית, בנזין או דיזל.

    עם הנתונים אי אפשר להתווכח – הביקוש למכוניות חשמליות גדל באופן אקספוננציאלי, וגם יצרני הרכב מיישרים קו עם המגמה ומציעים יותר ויותר דגמים בעלי הנעה חשמלית, כאשר יש מותגי נישה שמציעים מכוניות חשמליות בלבד.

    אז אם אתם שוקלים רכישה של רכב היברידי או חשמלי, הנה 4 סיבות מצויינות לעשות זאת, ולהתחשמל.

    השיקול הסביבתי

    וודאי שמעתם על תקני פליטת המזהמים EURO או על נוסחת הציון הירוק שמשקללת רשות המיסים בישראל. כלים אלו הם חלק ממאמץ רגולטורי מתמשך של הרשויות להביא להפחתה בפליטת המזהמים מתחבורה.

    יצרני הרכב פיתחו במהלך העשורים האחרונים טכנולוגיות מתקדמות לטיפול וניקוי גזי פליטה, וגם הגיעו לתוצאות מרשימות. כיום כבר כמעט ואיננו נתקלים בענני עשן שחור הנפלטים מאגזוזים של מכוניות, אבל מצד שני, כמעט בלתי אפשרי לסנן ולנקות את הגזים הנפלטים ממנוע בעירה פנימית לחלוטין.

    לכתבה המלאה >>

  • חברת MG מוכנה לעידן החשמלי

    המותג הראשון שישיק מכונית חשמלית ידידותית באמת למשפחה עם טווח סביר יוכל לקבוע נקודת ציון בקצב המסירות של מכוניות חשמליות בבריטניה. ונראה שב-MG חושבים שהם המותג הזה.

    ציון דרך? רכב הפנאי המשפחתי הזה יכול לשנות את הכללים באמת, הן עבור MG והן עבור שוק המכוניות החשמליות.

    מבחינת המראה, ה-ZS החשמלי מפתיע. יש צבע חדש ומגניב במבחר – Electric Blue, שראש מחלקת העיצוב קרל גות'הם מכנה "צבע העתיד". חישוקי הסגסוגת בחיתוך יהלום נראים כמו טורבינת רוח להפקת חשמל.

    וכאשר מרימים את סמל MG בגריל כדי לחשוף את שקע הטעינה, הסמל פועם באור כחול כדי לאשר כי הטעינה מתבצעת.

    ה-MG ZS החשמלי הוא בעל נוכחות מעט בולטת יותר משל הניסאן ליף, מכיוון שהוא רכב גבוה יותר בעיצוב רכב פנאי, במקום האצ'בק. הוא נראה קשוח ונפוח, עם גריל גדול וירכיים נאים עם קשתות גלגלים בולטות.

    תנוחת הנהיגה הגבוהה, עם שדה ראיה טוב לפנים, משרה בטיחות. הוא נותן תחושה מרווחת בתא הנוסעים, עם מרחב מספק לאנשים מבוגרים במושב האחורי ותא מטען נדיב (הסוללות ממוקמות מתחת לרצפה, כך שהמרחב הפנימי זהה לשל ZS רגיל).

    ואיך הוא בנהיגה? הוא יוצא לדרך בדממה, עם יבבה חרישית מהמנוע, והוא נוסע בשקט.

    ההגה הספורטיבי עטוי העור נעים לאחיזה וה-ZS החשמלי הגיב בצורה מדויקת. התגובה לדוושת התאוצה נעה בין עדינה לחזקה, בהתאם למצב הנהיגה הנבחר בעזרת הבורר שבקונסולה המרכזית.
    לכתבה המלאה>>

  • מסין תצא הבשורה (החשמלית)

    משנה: הסינים מייצרים הכי הרבה מכוניות חשמליות בעולם וגם קונים הכי הרבה מכוניות חשמליות – בקרוב גם אצלנו
    כמעט הכול כבר נאמר על הכלכלה הסינית. כשאתם קונים משהו, כל דבר כמעט, יש סיכוי גבוה שהוא יוצר בסין. זה נכון לגבי מכשירי אלקטרוניקה, בגדים, צעצועים, כלי בית, ובעצם כל דבר כמעט. הסינים חופרים עבורנו מנהרות, מפתחים תשתיות ובונים נמלים, אבל עד לא מזמן כל כך המצב היה שונה לגמרי.
    עד סוף שנות השבעים של המאה שעברה הכלכלה הסינית היתה סגורה כמעט לחלוטין. היקפי הייבוא והייצוא של סין היו נמוכים מאוד, התעשייה היתה ברמה טכנולוגית נמוכה ומילאה בעיקר את צורכי השוק המקומי. לאחר מותו של מאו צה דונג ועלייתו לשלטון של דנג שיאופינג בשנת 1976, החלה רפורמה כלכלית מהפכנית במדינה. התאריך הקובע הוא ה-18 בדצמבר 1978, היום שמצוין כתחילת עידן הפתיחות בכלכלה הסינית, ומאז ועד היום השינויים בה היו עצומים.
    לכתבה המלאה>>

  • מבחן דרכים MG ZS EV

    חושבים שכל רכבי הפנאי החשמליים יקרים להחריד? ה-MG ZS EV החדש הוא בדיוק ההפך

    מאז שהמותג הבריטי, שהתפרסם בעבר במכוניות הספורט שלו, היו מספר שינויים.

    MG התרכזה בבניית דגמים ממוקדי תמורה למחיר עם הצלחה הולכת וגוברת. ה-ZS, שמקביל בגודלו לניסן קשקאי, שהושק ב-2017, הוא הדגם השלם ביותר שהציגה החברה עד היום, כך שזה לא ממש מפתיע שהוא זה שנבחר כבסיס עבור הרכב החשמלי הראשון של MG.

    הגרסה החשמלית החדשה  של הzs  הרבה, הרבה יותר זריזה. התאוצה ל-60 מייל לשעה (96 קמ"ש) אורכת 8.5 שניות בלבד, ובשום שלב לא מרגישים שנדרשת תאוצה חזקה יותר, אפילו על כבישים מהירים.

    תחום אחד שבו ה-MG הצטיין ממש – אפילו בהשוואה לשחקנים הגדולים ביותר בתחום החשמלי – הוא בתגובה הצפויה של דוושת הבלם של ה-ZS החשמלי.

    אפשר לדעת בקלות כמה ללחוץ על הדוושה כדי להאט בצורה חלקה, בעוד מערכת מחזור האנרגיה בכלי רכב חשמלים רבים מפריעה מאוד לחזות כמה צריך ללחוץ על הדוושה, מה שגורם לנהג/ת ללחוץ חזק מדי או חלש מדי.

    אחד מהיתרונות הגדולים ביותר של ה-ZS היה תמיד איכות תא הנוסעים שלו. יש שפע פלסטיק רך על הדשבורד, רוב הכפתורים והחוגות הם בעלי משקל טוב ואיכות הבניה מרשימה ביחס למחיר.

    המרחב במושב האחורי מצוין…אפילו עם גג השמש הפנורמי יש מספיק מקום לראש לאנשים בגובה מטר שמונים, בתוספת יותר מקום לרגליים ממה שרוב הקונים יצטרכו אי פעם.

    התחושה שלנו היא שזה יהיה הרכב המבוקש ביותר של MG מזה עשרות שנים, ובהינתן היצור המוגבל יחסית, כמעט וודאי שתיווצר רשימת המתנה. אז מה העצה שלנו? אם אתם רוצים אחד, שימו מקדמה כמה שיותר מהר.
    לכתבה המלאה >>

  • מה חדש ב-MG ZS EV?

    ה-MG ZS הוא בעיקרון רכב הפנאי הקטן והסטנדרטי של המותג, אבל מנוע הבעירה הפנימית ותיבת ההילוכים הוחלפה על ידי מערכת הנעה חשמלית. MG מדגישה כי כבר משלב השרטוטים המוקדמים ה-ZS תוכנן כך שניתן יהיה לשלב בו רכיבים חשמליים.

    איך הוא נראה?

    ה-ZS החשמלי דומה מאוד לאחיו עם מנוע הבעירה הפנימית, וזה לא דבר רע. העיצוב הוא בעל נוכחות לא יומרנית שתיטמע בסביבה מבלי להפריע, לצד מתחרים ממותגים מוכרים יותר.

    יש מספק נגיעות ייחודיות לגרסה החשמלית. היא מקבלת גלגלים בעיצוב משלה, שנועדו להיות קלים ובו בזמן לשפר את היעילות האווירודינמית – שניהם חיוניים להארכת טווח הנסיעה.

    הגריל התפתח מעיצוב ה"Star Rider" הסטנדרטי של MG. תחת השם stekkar Field "" הוא זוכה למקטע שעולה למעלה כדי לחשוף את פתחי הטעינה. ולבסוף – יש גם צבע חדש, בהתאם לאופנה היום לסמן מכוניות חשמליות בגווני כחול, והוא זוכה לשם Electric Blue.

    ה-ZS צובר נקודות בתחום המרחב הפנימי. הוא אחד המתחרים המרווחים ביותר בקטגורית רכבי הפנאי הקטנים, והעובדה שהסוללה מותקנת מתחת לרצפה מבטיחה שהמרחב הפנימי לא נפגע כתוצאה מהדאגה המוטורית לסביבה

    זו מכונית שקל מאוד לנהוג בה. ההיגוי קל, אם כי לא קל מדי, ומפחית הרבה מהמאמץ הנדרש להשתחלות בין טורי המכוניות.

    המומנט המידי של המנוע החשמלי בא לידי ביטוי מהרמזור – MG  טוענת לתאוצה מעמידה ל-60 מייל (96 קמ"ש) בתוך 8.5 שניות, אבל זמן תאוצה ל-30 מייל (48 קמ"ש) של 3.1 שניות בלבד.

    מאפיין בולט נוסף הוא מערכת מחזור האנרגיה הקינטית. יש שלוש רמות של מחזור אנרגיה, וברמה הגבוהה ביותר ה-ZS החשמלית הופכת למעשה למכונית שניתן לנהוג בה תוך שימוש בדוושה אחת בלבד, כאשר בלימת המנוע מאיטה את הרכב ברגע שעוזבים את דוושת התאוצה, תוך שהיא שולחת אנרגיה אל הסוללה.

    אחת המחמאות הגדולות ביותר שנותנים ל-MG ZS היא שמי שמחפש רכב פנאי קטן צריך לשקול אותו לצד מתחרים פופולריים ממותגים ידועים, כך שזה לא מפתיע ש-MG בחרה במכונית הזו כבסיס שלה לכניסה לזירה החשמלית.
    לכתבה המלאה >>