4 סיבות לבחור ברכב חשמלי

שוקלים לעבור לרכב היברידי או חשמלי? הנה 4 סיבות שיעזרו לכם לבחור באופציה החשמלית

אחרי כמעט מאה שנים בהם תעשיית הרכב נשלטה על ידי מנועי בעירה פנימית, אפשר כבר לחוש את השינוי באוויר. בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים בוחרים במכונית היברידית או חשמלית על פני מכונית בעלת מנוע בערה פנימית, בנזין או דיזל.

עם הנתונים אי אפשר להתווכח – הביקוש למכוניות חשמליות גדל באופן אקספוננציאלי, וגם יצרני הרכב מיישרים קו עם המגמה ומציעים יותר ויותר דגמים בעלי הנעה חשמלית, כאשר יש מותגי נישה שמציעים מכוניות חשמליות בלבד.

אז אם אתם שוקלים רכישה של רכב היברידי או חשמלי, הנה 4 סיבות מצויינות לעשות זאת, ולהתחשמל.

השיקול הסביבתי

וודאי שמעתם על תקני פליטת המזהמים EURO או על נוסחת הציון הירוק שמשקללת רשות המיסים בישראל. כלים אלו הם חלק ממאמץ רגולטורי מתמשך של הרשויות להביא להפחתה בפליטת המזהמים מתחבורה.

יצרני הרכב פיתחו במהלך העשורים האחרונים טכנולוגיות מתקדמות לטיפול וניקוי גזי פליטה, וגם הגיעו לתוצאות מרשימות. כיום כבר כמעט ואיננו נתקלים בענני עשן שחור הנפלטים מאגזוזים של מכוניות, אבל מצד שני, כמעט בלתי אפשרי לסנן ולנקות את הגזים הנפלטים ממנוע בעירה פנימית לחלוטין.

לפליטת גזים ומזהמים מכלי רכב יש השפעה הרסנית על האטמוספירה, והיא תורמים להתחממות הגלובלית ולמשבר האקלים. הדרך היחידה לעשות לזה סוף היא על ידי מעבר להנעה חשמלית שבה לא נשרף דבר ולכן הרכב לא פולט מזהמים בזמן פעולתו.

הודות לכך, מכוניות בעלות הנעה חשמלית זכו לכינוי ZE – Zero Emissions, ואפילו במקרה של מכוניות חשמליות עם מנועי תאי-דלק שמבוססים על מימן, הפליטה היחידה היא של טיפות מים לא מזיקות.

השיקול הכלכלי

עלויות הדלק מהוות חלק משמעותי מתוך סל ההוצאות של כל משק בית בישראל. המכוניות כיום אמנם יעילות הרבה יותר מבעבר, ומצליחות לספק צריכת דלק ממוצעת נמוכה באופן יחסי, אבל גם כך, מחירי הדלק הגבוהים מביאים לכך שכל משפחה מוציאה בשנה אלפי שקלים בתחנות הדלק.

מכונית היברידית שבה פועל מנוע חשמלי לצד מנוע הבעירה הפנימית, יכולה לשפר את צריכת הדלק באופן ניכר, וצריכת הדלק שלהן נמוכה בעשרות אחוזים מזו של מכוניות קונבנציונליות.

במכונית חשמלית טהורה לעומת זאת, עלויות הדלק מתחלפות בעלויות טעינה חשמלית, אבל עלות הטעינה נמוכה לעין שיעור מעלויות התדלוק. זאת ועוד, מנוע חשמלי כולל הרבה פחות חלקים נעים, פילטרים, צינורות וחומרי סיכה ממנוע בעירה פנימית. תוצאה ישירה של עובדה זו היא עלויות אחזקה נמוכות הרבה יותר ומרווחי טיפולים ארוכים יותר.

וזה לא הכול. במדינות רבות וישראל בתוכן, קיימים תמריצי מס לרכישה של מכוניות בעלות הנעה חשמלית שאינה מזהמת את הסביבה. שיעור מס הקנייה לרכב בישראל למשל עומד על 83%, ואילו שיעור מס הקניה על רכב היברידי הוא 30%, על רכב פלאג-אין היבריד 20% ועל

רכב חשמלי טהור 10% בלבד. גם שווי השימוש זוכה להקלה – ברכב היברידי מופחתים מדי חודש 500 שקלים משווי השימוש, והרכב פלאג-אין היבריד או חשמלי 1,000 שקלים מדי חודש.

השיקול האגואיסטי

סיבה מצויינת לבחור ברכב חשמלי נובעת לא מאלטרואיזם או מדאגה לכדור הארץ, אלא מהסיבה הפשוטה שחוויית נהיגה ונסיעה ברכב חשמלי שונה מזו של רכב בעל מנוע בעירה פנימית.

הנסיעה ברכב חשמלי חרישית, ללא כל רעשי מנוע ושאון מכני, והיא גם חלקה במיוחד בשל ההבדלים בהעברת הכוח.

זוהי גם חוויית נסיעה מתקדמת טכנולוגית ואפילו עתידנית – דמיינו את הרכב שלכם גולש בחרישיות ברחוב צפוף בשעת לילה מאוחרת, מבלי להפריע לשכנים ומבלי לעורר תשומת לב.

השיקול התדמיתי

גם היום, כאשר שיעור המינוע גבוה יחסית, רכב הוא עדיין סמל סטטוס. אפשר לבחור ברכב יוקרה שמשדר הצלחה כלכלית, ואפשר לבחור גם ברכב ירוק (למען האמת ניתן לשלב בין שתי הבחירות הללו…).

מרבית הרכבים ההיברידיים והחשמליים ניתנים לזיהוי על ידי סמלים או אייקונים ייחודיים שמוטבעים על גבי המרכב.

כיתוב כמו Hybrid, PHEV או Z.E. משדר לסביבה שלנוהג ברכב יש מצפון סביבתי ער, ושהוא טיפוס "ירוק" שאכפת לו מהסביבה. שיקול שכזה יכול להיות רלבנטי במיוחד עבור ציי רכב, שרוצים שצי המכוניות ישדר את התדמית הירוקה והמתקדמת של החברה.

לסיכום, בין אם אתם רוצים לחסוך בדלק, לדאוג לסביבה, ליהנות מחוויית נהיגה ייחודית או לשדר לסביבה את האישיות הירוקה והמצפון הסביבתי שלכם – יש סיבות רבות לבחור ברכב היברידי, PHEV או ברכב חשמלי, ובדיוק משום כך יותר ויותר אנשים מאמצים את ההנעה החשמלית.

 

 

מעבר לאזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z