קבוצת לובינסקי - יבואנית פיג'ו וסיטרואן

היסטוריה

סיפור של אגדה מוטורית- מחברה משפחתית קטנה עד לקבוצה מובילה בתחום.

כל חייו נחשב דוד לובינסקי למעורה בענף הרכב הישראלי. במסגרת פועלו שימש כחבר ועד יבואני הרכב וכן כנשיא לשכת המסחר ישראל-צרפת. לובינסקי נפטר בשנת 1998, בהיותו בן 87. עד שנותיו האחרונות הקפיד להגיע למשרד יומיום, כדי להתעדכן בנעשה בחברה. "סוד ההצלחה", נהג לובינסקי לומר, "הוא בעבודה קשה. תמיד עבדתי קשה, שעות רבות של מעורבות אישית ואכפתית".

האגדה והרוח החיה של קבוצת לובינסקי אמנם כבר לא עימנו, אך המורשת, החזון והרוח שהנחיל לממשיכי דרכו באימפריה המשפחתית המצליחה, יישארו תמיד, עם ההבטחה כי המכוניות של פיג'ו וסיטרואן ימשיכו לנוע בהמוניהן בכבישי ישראל גם בשנים הבאות.

 

 

1911

דוד לובינסקי נולד בעיר לודג' שבפולין

 

1925

לובינסקי עולה ארצה עם משפחתו. הוא סיים את לימודיו בארץ, ואת לימודיו האקדמיים סיים באוניברסיטת קאן שבצרפת, שם קיבל תואר מהנדס אלקטרו-מכניקה. לאחר חזרתו לישראל, התחיל את דרכו בעסקי הרכב. באותה עת, לא ניתן היה לייבא מכוניות בייבוא אישי. לפיכך, התמסר לובינסקי לשיפוץ מכוניות משומשות של הצבא הבריטי, שנמכרו לבעלי היכולת בארץ

1936 – פיג'ו מגיעים

שנת המאורעות הקשים בארץ-ישראל, התרחש מאורע היסטורי בהוויה המוטורית של ארצנו: כבר ניתן היה לייבא מכוניות, ודוד לובינסקי קפץ על ההזדמנות ופתח ברחוב הגדוד העברי בתל אביב סוכנות-משנה של חברת פיג'ו להפצת מכוניות (כולל אופניים ואופנועים), ולמכירת חלפים.

את המכוניות של פיג'ו הכיר לובינסקי במהלך שהותו בצרפת, וממש התאהב בהן. אחת המכוניות שייבא ארצה באותה תקופה היא הפיג'ו 202, שנמכרה תמורת 165 לירות מנדטוריות. בראיון משנות התשעים סיפר לובינסקי על היושר המסחרי, שעליו הוא התעקש עוד מימיו הראשונים כיבואן: "בשנים הראשונות לקום המדינה, היה בידיי רישיון לייבוא עשרות מכוניות משומשות לישראל. יצאתי לאירופה, ראיתי מכוניות מסוגים שונים, רובן באיכות גרועה. נכון, ויתרתי על העסקה וגם הפסדתי כסף, אך שמרתי על שמי כמי שאינו מוכר חתול בשק".

שנות ה 50-60 - ביסוס והרחבה

זמן קצר לאחר ייסוד סוכנות-המשנה של לובינסקי, החלו תהליכי ההרחבה, בפתיחת מוסך לשירות לקוחות ברחוב הגשר בתל אביב (כיום רחוב יצחק שדה), על שטח של 800 מ"ר, שהיה לבסיסה העיקרי של החברה מאמצע שנות החמישים ועד אמצע שנות השישים. לובינסקי עצמו הוזמן מדי פעם להשתלמויות במרכזיה של חברת פיג'ו בפאריס ובסושו, ואגב כך יצר קשרים אישיים עם ראשיה. לובינסקי נהג להשקיע את כל רווחיו בפיתוח החברה, על מנת לייצבה ולבססה ולמנוע מצב של הצטרפות שותפים חיצוניים. בשנות השישים הצטרפו לצוות שני חתניו, משתי בנותיו: פנחס זכאי ז"ל ויצחק מנור. מנור וזכאי כיהנו שנים רבות בתפקידי מפתח בחברה ובמסירותם הרבה הכניסו בחברה שינויים לאורך השנים ותרמו רבות להתפתחותה ולשגשוגה. למעשה, עד היום זוהי חברה משפחתית והדור השלישי כבר מעורב בהנהלת החברה: יצחק מנור משמש כיו"ר החברה, ובשנים האחרונות משמש הנכד, דורי מנור, כמנכ"ל החברה.

 

בחזרה לשנות השישים. מדינת ישראל נמצאה ברומן עם צרפת: שנסונים צרפתיים נשמעו ברדיו וממעל חגו מטוסי מיסטר ומיראז'. גם מכוניות פיג'ו דיברו אל לב הישראלים. ב-1965 עבר בסיסה של החברה לרחוב שונצינו בתל-אביב, ועימו צמח גם השטח ל-1,500 מ"ר וכלל מוסך, מרכז מכירת חלפים וכן אולמות תצוגה. החברה שהקים לובינסקי צמחה ושגשגה ללא כל סיוע ממלכתי וללא הנפקת מניות. ב-1968 קיבל לובינסקי את הזיכיון לייבוא ושיווק בלעדי של מכוניות פיג'ו בישראל.

שנות ה-70- סיטרואן מצטרפת

ב-1970 נבנה המוסך ומרכז השירות ברחוב תובל בתל אביב, על פני שטח של 3,500 מ"ר. לאור הצלחתו של לובינסקי, וכהערכה על חלקו בהאדרת שמה של צרפת ותוצרתה, ובשל פועלו בקידום הקשרים הכלכליים בין ישראל לצרפת, העניקה לו ממשלת צרפת את עיטור מסדר לגיון הכבוד (אגב, ב-1991 קיבל עיטור בכיר יותר). שנה לאחר מכן ייסד את חברת דוד לובינסקי בע"מ, שריכזה את פעילותו בתחום הרכב.

ב-1976 עבר הרזומה של חברת לובינסקי מפנה משמעותי. בצרפת, ב-1976 רכשה קבוצת פיג'ו כ 90% ממניות חברת סיטרואן, חברה משפחתית אשר הוקמה ע"י אנדרה סיטרואן האגדי בשנת 1919, והקימה את קבוצת האחזקות PSA. דוד לובינסקי לא ניסה לבקש לעצמו את ייבוא מכוניות סיטרואן לארץ, ובכל זאת, לאור ההערכה שזכה לה אצל פיג'ו, העדיפה היצרנית להעניק לסוכן הוותיק את הזיכיון הבלעדי לייבוא ושיווק מכוניות סיטרואן ללא תמורה כלשהי, ומתוך מטרה ששירותו יתרום לקידום עסקיהם בישראל.

בקרב מי שהכיר את דוד לובינסקי, לא התקבל צעד זה של פיג'ו בהפתעה. מתחילת דרכו העסקית, הקפיד לובינסקי לשמור על רמה מקצועית גבוהה ועל אמינות בעסקיו. שמירה על עקרונות אלה עלו לא פעם בהפסד עסקאות, וגם בהפסד כספי. "ביסודי אני איש טכני, עם חוש מסחרי לא רע", נזכרים העובדים הוותיקים כיצד נהג להתנצל בחיוך צנוע. "למזלי, הבנתי מראשית דרכי כי יש לספק ללקוח סחורה ושירותים ברמה הגבוהה ביותר שביכולתי להעניק. כיבדתי את לקוחותיי, והם האמינו בי. זה סוד הצלחתי".

באותה שנה הקימה החברה בניהולו מרכז שירות ארצי בבני ברק, המשתרע על פני שטח של 43 דונם. המרכז כולל מרכז מכירות של רכב חדש, מרכז טרייד-אין, מוסך מרכזי, מחסן חלפים ארצי ומחסן ערובה. בנוסף, הקימה החברה מרכזים דומים בירושלים ובבאר שבע. מוסכי החברה הללו היו הראשונים בישראל שזכו לתו התקן ISO 9002.

שנות ה-80 עד היום- הרחבת פעילות הקבוצה

במהלך השנים התרחבו עסקי חברת לובינסקי, וכללו תחומים נוספים. בשנת 1979 הקים לובינסקי, בשיתוף רשת המכללות המקצועיות "אורט", בית ספר להכשרת מכונאים. ב-1988 נוסדה חברת לובקס טריידינג - חברה ישראלית למסחר בינלאומי, שייעודה קידום הייצוא הישראלי במסגרת הסכם קניות גומלין עם פיג'ו וסיטרואן. החברה מייצאת מבחר מוצרים מהתעשייה הישראלית לתעשיית הרכב באירופה, ובבעלותה מרכז לוגיסטי ליד נמל התעופה אורלי בצרפת. במקביל נוסדה בצרפת חברת SCM MORASCO העוסקת גם היא בסחר גומלין של חלקי חילוף לתעשיית הרכב. קבוצת לובינסקי השקיעה בתחומים נוספים: במסגרת הפרטת הבנקים, רכשה ב-1993 חמישית ממניות בנק איגוד. כמו כן, הקבוצה נעשתה שותפה בחברת ההשקעות זינגר ברנע. ב-1997 חנכה חברת לובינסקי את בית צרפת, בניין משרדים מפואר ברחוב תובל בתל אביב.

חברת לובינסקי מעסיקה כיום כ-700 עובדים. לחברה 16 נקודות מכירת רכב חדש בכל חלקי הארץ, ורשת הכוללת 45 מוסכי שירות.

מאז היווסדה, העלתה על הכביש מאות אלפי מכוניות מתוצרת פיג'ו וסיטרואן. החברה מאגדת בתוכה מספר חברות-בנות:

  • חברת פריים ליס, המבצעת עסקאות ליסינג;
  • חברת לוביט, העוסקת בביטוח רכב;
  • חברת עודית, העוסקת במתן אשראי לרכישת רכב;
  • חברת לובינסקי טרייד המבצעת עסקאות טרייד אין;
  • חברת מוטוספורט, יבואנית בלעדית של טרקטורונים, קטנועים ואופנועי שטח;
  • חברת טלרון, יבואנית המצברים הגדולה בישראל נציגת VARTA, EXIDE, TAB, TOTAL ו-ELF;
  • בשנת 2003 רכשה חברת לובינסקי את IMC, חברה בתחום יציקות אלומיניום לתעשיית הרכב. החברה ממוקמת במפרץ חיפה ומייצאת ליצרני הרכב הגדולים באירופה רכיבים הקשורים למנועי המכוניות.
בניית אתרים
עיצוב ואפיון אתרים
עבור לתוכן העמוד